Phoenix Arizona, stadje in de woestijn - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Tom Ham - WaarBenJij.nu Phoenix Arizona, stadje in de woestijn - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Tom Ham - WaarBenJij.nu

Phoenix Arizona, stadje in de woestijn

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

24 September 2014 | Verenigde Staten, Mesa

Inmiddels zijn we morgen alweer een week hier in het zon overgoten Arizona dus genoeg meegemaakt.
Nog even voor de mensen die zich afvragen of de zon hier echt altijd schijnt.. Ja, dat doet ie inderdaad. Phoenix is de zonnigste stad van heel amerika en dat heb ik gemerkt de afgelopen week. overdag een graadje of 35/36 en 's nachts halverwege de 20 is echt heerlijk!! Good thing dat we een ontzettend relaxed zwembad hebben bij de appartementen en een nog veel grotere 10 minuutjes verderop, samen met de sportschool, strandje en tennisbanen.
Alles is hier verder precies zoals je van Amerika verwacht. Big, bigger, biggest. Alles past in het plaatje. De huizen, de wegen, de auto's, het eten in de supermarkt, de supermarkt zelf, de mensen!. Ik ben wel wat gewend van vorige uitstapjes naar de US maar het blijft fascinerend om te zien. Over een niet al te grote tijd hoop ik trouwens zelf ook de bezitter te zij van een asociaal grote amerikaanse auto :), maar dat moet nog geregeld worden voor nu.

Op school doen we nog steeds niet veel anders dan naar intro's en instructies/briefings luisteren van allerlei personen.
De leukste de afgelopen dagen was van de plaatselijke sherrif, die uitleg kwam geven over allerlei regeltjes en hoe je je dient te gedragen voor het geval je langs de kant van de weg stilgehouden wordt. De politie is hier redelijk fanatiek dus het is handig je (in tegenstelling tot vaak in nederland) op je allernetst op te stellen om geen shotgun in je gezicht te krijgen.
Zaterdag met de hele klas naar een gigantische shopping mall geweest in een andere wijk van phoenix. Heerlijk die amerikaanse prijzen. Waar mijn nieuwe gshock horloge in nederland rond de 120 euro zou kosten, is ie hier overal voor omgerekend 90 te koop. Dat maakt je trouwens wel ontzettend hebberig maargoed.
Voorderest een paar keer ergens gaan eten 's avonds, en dat kan hier echt op 200 verschillende plekken. Echt bizar hoeveel eettentjes er all over town zijn. wel even wennen aan de hoeveelheden, de prijzen (laag) en de onbeperkte refills frisdrank (want ja, hé, geen 21).

Morgen gelukkig de laatste dag briefings, en daarna is het even afwachten wat de planning. morgen komt er nog een nieuwe klas uit engeland en die moeten ook eerst een weekje klassikaal naar school. Misschien moeten wij op hun wachten en heb ik nog een tijdje vrij en misschien kunnen we binnekort voorzichtig gaan beginnen met vliegen.

Ik hoorde al mooie plannen in de klas rondgaan om naar Vegas of de grand canyon te gaan als we vrij zijn dus wie weet. Het is een uurtje of 5 rijden van hier en alle studenten gaan een keertje dus why not. Ik ben er al geweest maar zou graag nog een keer met de klas gaan!
voor nu, goeiemorgen nederland!, bedtijd in Arizona.

Oohja, foto's volgen!

• 24 September 2014 - 12:32

Fam Loof:

Hoi Tom

Leuk om zo wat van je te horen over wat je allemaal meemaakt.

We zien uit naar je foto's

Gr Fam loof

• 25 September 2014 - 20:31

Fam. Vera:

Hoi Tom,

Wat leuk om zo jouw eerste indrukken te mogen lezen! En we wachten af van de foto's die je gaat sturen, we zijn benieuwd! Groetjes vanuit oisterwijk